Observations and ractions of students to video surveillance in schools
Апстракт
Video surveillance is a technical security measure applied in schools with the aim of preventing undesirable behaviour, protecting the environment and enhancing the sense of security. In our research we focused on perceptions, beliefs and attitudes of students on video surveillance in educational institutions. The research was conducted on a convenient sample of 200 pupils/students with a questionnaire compiled for this purpose. We determined the existence of four factors that influence the view of video surveillance: Negative behaviour, Video surveillance function, Video surveillance contribution and Video surveillance burden. We also found statistically significant differences in terms of video surveillance between age categories (grades 7 and 8 of elementary school, secondary school, faculty) and between typical groups (High evaluation of video surveillance, Medium evaluation of video surveillance and Low evaluation of video surveillance). We assume that the obtained differences are... influenced, among others, by the degree of formation of cognitive schemes about phenomena such as negative behaviour and video surveillance. Therefore, additional education on video surveillance is proposed as an additional measure that should enhance the positive effects of using video surveillance with the reduction of negative effects that are related to limiting spontaneity in behaviour and bad feelings due to the awareness of video control.
Видео-надзор је техничка мера безбедности која се користи у школама с циљем спречавања непожељног понашања, заштите средине и унапређења осећања сигурности. У нашем истраживању смо се усмерили на опажања, уверења и ставове ученика/студената о видео-надзору у образовним установама. Истраживање је спроведено на пригодном узорку од 200 ученика/студената упитником састављеним за ту намену. Утврдили смо постојање четири фактора који утичу на однос ученика према видео-надзору: Негативно понашање, Функција видео-надзора, Допринос видео-надзора и Оптерећеност видео- надзорoм. Такође смо утврдили статистички значајне разлике у схватању видео-надзора између узрасних категорија (7. и 8. разред основне школе, средња школа, факултет) и између типичних група (високо вредновање видео-надзора, средње вредновање видео-надзора и ниско вредновање видео-надзора). Претпостављамо да на добијене разлике, поред осталог, утиче степен формираности когнитивних шема о појавама као што су негативно понашање и виде...о-надзор. Стога се предлаже додатна едукација о видео-надзору, као мера која треба да појача позитивне ефекте употребе видео-надзора, а смањи негативне, који се односе на ограничавање спонтаности у понашању и лоша осећања услед свести о видео-контроли.
Кључне речи:
video surveillance / negative behaviour / security / privacy / behavioural controlИзвор:
Bezbednost, Beograd, 2019, 61, 3, 32-53Издавач:
- Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Безбедност и заштита организовања и функционисања васпитно образовног система у Републици Србији (основна начела, принципи, протоколи, процедуре и средства) (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47017)
Колекције
Институција/група
FBTY - JOUR AU - Kordić, Boris AU - Babić, Lepa PY - 2019 UR - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/454 AB - Video surveillance is a technical security measure applied in schools with the aim of preventing undesirable behaviour, protecting the environment and enhancing the sense of security. In our research we focused on perceptions, beliefs and attitudes of students on video surveillance in educational institutions. The research was conducted on a convenient sample of 200 pupils/students with a questionnaire compiled for this purpose. We determined the existence of four factors that influence the view of video surveillance: Negative behaviour, Video surveillance function, Video surveillance contribution and Video surveillance burden. We also found statistically significant differences in terms of video surveillance between age categories (grades 7 and 8 of elementary school, secondary school, faculty) and between typical groups (High evaluation of video surveillance, Medium evaluation of video surveillance and Low evaluation of video surveillance). We assume that the obtained differences are influenced, among others, by the degree of formation of cognitive schemes about phenomena such as negative behaviour and video surveillance. Therefore, additional education on video surveillance is proposed as an additional measure that should enhance the positive effects of using video surveillance with the reduction of negative effects that are related to limiting spontaneity in behaviour and bad feelings due to the awareness of video control. AB - Видео-надзор је техничка мера безбедности која се користи у школама с циљем спречавања непожељног понашања, заштите средине и унапређења осећања сигурности. У нашем истраживању смо се усмерили на опажања, уверења и ставове ученика/студената о видео-надзору у образовним установама. Истраживање је спроведено на пригодном узорку од 200 ученика/студената упитником састављеним за ту намену. Утврдили смо постојање четири фактора који утичу на однос ученика према видео-надзору: Негативно понашање, Функција видео-надзора, Допринос видео-надзора и Оптерећеност видео- надзорoм. Такође смо утврдили статистички значајне разлике у схватању видео-надзора између узрасних категорија (7. и 8. разред основне школе, средња школа, факултет) и између типичних група (високо вредновање видео-надзора, средње вредновање видео-надзора и ниско вредновање видео-надзора). Претпостављамо да на добијене разлике, поред осталог, утиче степен формираности когнитивних шема о појавама као што су негативно понашање и видео-надзор. Стога се предлаже додатна едукација о видео-надзору, као мера која треба да појача позитивне ефекте употребе видео-надзора, а смањи негативне, који се односе на ограничавање спонтаности у понашању и лоша осећања услед свести о видео-контроли. PB - Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd T2 - Bezbednost, Beograd T1 - Observations and ractions of students to video surveillance in schools VL - 61 IS - 3 SP - 32 EP - 53 DO - 10.5937/bezbednost1903032K ER -
@article{ author = "Kordić, Boris and Babić, Lepa", year = "2019", abstract = "Video surveillance is a technical security measure applied in schools with the aim of preventing undesirable behaviour, protecting the environment and enhancing the sense of security. In our research we focused on perceptions, beliefs and attitudes of students on video surveillance in educational institutions. The research was conducted on a convenient sample of 200 pupils/students with a questionnaire compiled for this purpose. We determined the existence of four factors that influence the view of video surveillance: Negative behaviour, Video surveillance function, Video surveillance contribution and Video surveillance burden. We also found statistically significant differences in terms of video surveillance between age categories (grades 7 and 8 of elementary school, secondary school, faculty) and between typical groups (High evaluation of video surveillance, Medium evaluation of video surveillance and Low evaluation of video surveillance). We assume that the obtained differences are influenced, among others, by the degree of formation of cognitive schemes about phenomena such as negative behaviour and video surveillance. Therefore, additional education on video surveillance is proposed as an additional measure that should enhance the positive effects of using video surveillance with the reduction of negative effects that are related to limiting spontaneity in behaviour and bad feelings due to the awareness of video control., Видео-надзор је техничка мера безбедности која се користи у школама с циљем спречавања непожељног понашања, заштите средине и унапређења осећања сигурности. У нашем истраживању смо се усмерили на опажања, уверења и ставове ученика/студената о видео-надзору у образовним установама. Истраживање је спроведено на пригодном узорку од 200 ученика/студената упитником састављеним за ту намену. Утврдили смо постојање четири фактора који утичу на однос ученика према видео-надзору: Негативно понашање, Функција видео-надзора, Допринос видео-надзора и Оптерећеност видео- надзорoм. Такође смо утврдили статистички значајне разлике у схватању видео-надзора између узрасних категорија (7. и 8. разред основне школе, средња школа, факултет) и између типичних група (високо вредновање видео-надзора, средње вредновање видео-надзора и ниско вредновање видео-надзора). Претпостављамо да на добијене разлике, поред осталог, утиче степен формираности когнитивних шема о појавама као што су негативно понашање и видео-надзор. Стога се предлаже додатна едукација о видео-надзору, као мера која треба да појача позитивне ефекте употребе видео-надзора, а смањи негативне, који се односе на ограничавање спонтаности у понашању и лоша осећања услед свести о видео-контроли.", publisher = "Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd", journal = "Bezbednost, Beograd", title = "Observations and ractions of students to video surveillance in schools", volume = "61", number = "3", pages = "32-53", doi = "10.5937/bezbednost1903032K" }
Kordić, B.,& Babić, L.. (2019). Observations and ractions of students to video surveillance in schools. in Bezbednost, Beograd Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd., 61(3), 32-53. https://doi.org/10.5937/bezbednost1903032K
Kordić B, Babić L. Observations and ractions of students to video surveillance in schools. in Bezbednost, Beograd. 2019;61(3):32-53. doi:10.5937/bezbednost1903032K .
Kordić, Boris, Babić, Lepa, "Observations and ractions of students to video surveillance in schools" in Bezbednost, Beograd, 61, no. 3 (2019):32-53, https://doi.org/10.5937/bezbednost1903032K . .