Edukacija građana o smanjenju rizika od katastrofa korišćenjem multimedijalnih sadržaja - društvene igre, kompjuterske igrice i simulacije
Apstrakt
Polazeći od značaja edukacije građana i dece o smanjenju rizika od katastrofa, u radu su izneti rezultati teorijskog istraživanja u okviru kojeg su identifikovani, analizirani i interpretirani dostupni i širom sveta korišćeni multimedijalni sadržaji od značaja za podizanje svesti i znanja građana o načinima reagovanja u uslovima katastrofa. Korišćenjem analize sadržaja, opisane su najznačajnije karakteristike edukacije u školama i društvenih igara, primene kompjuterskih igrica i simulacija, postojećih kurseva i obuka, edukativnih video snimaka i različitih postera, brošura i vodiča za potrebe smanjenja rizika od katastrofa. Rezultati teorijskog istraživanja mogu biti iskorišćeni kao polazna osnova u koncipiranju edukativnih materijala građana i dece na području Srbije kako bi se sistematski i efikasno podigao nivo njihove spremnosti za reagovanje. Svakako, pre implementacije određenog edukativnog materijala, potrebno je sprovesti empirijsko istraživanje u kojem bi trebalo testirati efi...kasnost njegove implementacije i uspešnosti podizanja nivoa znanja i svesti o rizicima.
Ključne reči:
bezbednost / edukacija građana i dece / multimedijalni sadržaji / društvene igre / kompjuterske igriceIzvor:
Vojno delo, 2019, 71, 6, 122-151Izdavač:
- Beograd : Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod