Приказ основних података о документу

Obrazovanie menedžerov dlja dejstvij

dc.creatorAlibabić, Šefika
dc.creatorČukanović-Karavidić, Marija
dc.creatorĐorđević, Ivica
dc.date.accessioned2020-01-08T16:48:17Z
dc.date.available2020-01-08T16:48:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttps://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/188
dc.description.abstractThe challenges of management environment and complex professional roles of managers, seek for adequate responses from institutions and managers initial preparation programs. Trends and context changes of business organizations set up numerous " imperatives " to managers education, all of which could be summed up in one - preparing students for action, to act competently in the world of work. From the standpoint of higher education didactic, that involves the use of teaching approaches in managers preparation that integrate two key concepts - competence and activity. Exactly those teaching approaches should be one of the characteristics of the reformed educational environment in higher education. Therefore, the purpose of this theoretical-empirical study is to try to answer the question whether management students are being prepared for action, through examining the problem of teaching approaches aimed at developing competency models through active teaching and learning in higher of managers. The methodological framework of the empirical research is defined in accordance with the general aim of the research - "look at the opinions of teachers, students and practitioners / managers about teaching approaches aimed at preparing future managers for action", by teaching approaches we mean two variables: curricular orientation towards competencies and using active models of teaching and learning. Data collected on a selected sample (which consisted of teachers, management students and managers) with a custom designed research instruments, are interpreted in the framework of qualitative-quantitative analysis as the primary interpretative paradigm. The general hypothesis - "management students during the studies do not prepare for action", tested in the context of research findings, was partially confirmed mainly due to responses of students and managers, while responses and evaluations of teachers, reject the initial hypothesis.en
dc.description.abstractIzazovi upravljačkog okruženja i složenih profesionalnih uloga menadžera traže adekvatne odgovore od institucija i programa inicijalnog pripremanja menadžera. Trendovi i promene konteksta poslovnih organizacija postavljaju brojne imperative obrazovanju menadžera, a svi oni se mogu sažeti u jedan - pripremanje studenata za akciju, za kompetentno delovanje u svetu rada. Sa stanovišta visokoškolske didaktike to podrazumeva primenu nastavnih pristupa u pripremanju menadžera koji integrišu dva ključna pojma - kompetencija i aktivnost. Upravo takvi nastavni pristupi bi trebalo da budu jedna od karakteristika reformisanog nastavnog ambijenta u visokoškolskom obrazovanju. Stoga je namera ove teorijsko-empirijske studije da proučavajući problem nastavnih pristupa usmerenih na razvoj kompetencija kroz modele aktivne nastave i učenja u visokoškolskom obrazovanju menadžera pokuša da da odgovor na pitanje da li se studenti menadžmenta pripremaju za akciju. Metodološki okvir empirijskog istraživanja definisan je u skladu s opštim istraživačkim ciljem - sagledati mišljenja nastavnika, studenata i praktičara /menadžera o nastavnim pristupima usmerenim na pripremanje budućih menadžera za akciju, podrazumevajući pod nastavnim pristupima dve varijable: kurikularnu orijentaciju ka kompetencijama i praktikovanje aktivnih modela nastave i učenja. Podaci prikupljeni na odabranom uzorku (koji su činili nastavnici, studenti menadžmenta i menadžeri) pomoću namenski konstruisanih istraživačkih instrumenata, interpretirani su u okviru kvalitativno-kvantitativne analize kao osnovne interpretativne paradigme. Opšta hipoteza - studenti menadžmenta se u toku studija ne pripremaju za akciju, testirana u kontekstu istraživačkih nalaza, delimično je dobila potvrdu koja ima uporište uglavnom u odgovorima studenata i menadžera, dok se odgovorima i procenama nastavnika postavljena hipoteza opovrgava. / (ruski) Složnye uslovija upravlenija i složnye professional'nye roli menedžerov trebujut sootvetstvujuščej podgotovki v sisteme obučenija i obrazovanija. Tendencii i izmenenija uslovij raboty stavjat mnogočislennye trebovanija pered obrazovaniem menedžerov, a vse oni mogut byt' podvedeny pod odno - podgotovit' studentov k dejstviju, k kompetentnomu dejstviju v sfere truda. S točki zrenija didaktiki vysšego obrazovanija, ëto podrazumevaet primenenie učebnyh podhodov k podgotovke i obrazovaniju menedžerov, kotorye ob''edinjajut ključevye ponjatija - kompetentnost' i aktivnost'. Imenno takie učebnye podhody dolžny stat' odnoj iz harakteristik reformirovannoj obrazovatel'noj sredy v sisteme vysšego obrazovanija. Izučaja problemy podhodov k obučeniju, orientirovannyh na razvitie kompetencij na osnove modelej prepodavanija i aktivnogo obučenija v vysših učebnyh zavedenijah po obrazovaniju menedžerov, avtory pytajutsja otvetit' na vopros o tom, gotovjat li studentov menedžmenta k dejstviju, čto javljaetsja osnovnoj cel'ju dannogo teoretiko-ëmpiričeskogo issledovanija. Metodologičeskaja osnova ëmpiričeskogo issledovanija opredeljaetsja v sootvetstvii s obščej cel'ju issledovanija - obsudit' mnenija prepodavatelej, studentov i praktikov /menedžerov o podhode k obrazovaniju buduščih menedžerov, ponimaja pod podhodom k obučeniju sledujuščie peremennye: orientacija na priobretenie kompetencij i primenenie aktivnyh modelej obučenija i prepodavanija. Dannye, sobrannye na relevantnom primere (prepodavateli, studenty menedžmenta i menedžery) s pomošč'ju special'no podgotovlennyh instrumentov issledovanija, interpretirujutsja v ramkah kačestvennogo i količestvennogo analiza v kačestve osnovnoj paradigmy interpretacii. Osnovnaja gipoteza - studentov menedžmenta v processe obučenija ne gotovjat k dejstvijam, častično polučila podtverždenie v otvetah studentov i menedžerov, v to vremja kak otvety i ocenki prepodavatelej gipotezu otricajut.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectmanagers' educationen
dc.subjectteaching approachen
dc.subjectcurriculumen
dc.subjectcompetenciesen
dc.subjectactive teaching and learningen
dc.subjectobrazovanje menadžerasr
dc.subjectnastavni pristupsr
dc.subjectkurikulumsr
dc.subjectkompetencijasr
dc.subjectaktivna nastava i učenjesr
dc.subjectpodhod k obučenijusr
dc.subjectprogrammy obučenijasr
dc.subjectkompetenciisr
dc.subjectaktivnoe obučeniesr
dc.subject(ruski) obrazovanie menedžerovsr
dc.titleEducating managers for actionen
dc.titleObrazovanie menedžerov dlja dejstvijru
dc.titleObrazovanje menadžera za akcijusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dcterms.abstractAлибабић, Шефика; Ђорђевић, Ивица; Чукановић-Каравидић, Марија; Образование менеджеров дља дејствиј; Образовање менаджера за акцију; Образовање менаджера за акцију;
dc.citation.volume62
dc.citation.issue1
dc.citation.spage96
dc.citation.epage114
dc.citation.other62(1): 96-114
dc.citation.rankM24
dc.identifier.fulltexthttps://rhinosec.fb.bg.ac.rs/bitstream/id/62/185.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу