Educational needs and strategies of security studies development
Obrazovne potrebe i strategije razvoja studija bezbednosti
Апстракт
The problem addressed in this abstract is related to the variations of strategies in security studies in post Yugoslav societies and their alignment with modern needs. The basic preposition of researchers was that in the most ex-Yugoslav republics, now independent states, the development trend of security studies does not sufficiently take into account all aspects of educational needs of the society, known and stated in most national security strategies of these countries as well as in scientific and expert discourse. Educational needs assessment in any field, including security, necessarily leans on theoretical assumptions as well as empirical proof so the authors have studied significant factors created after the acceptance of the new, changed and expanded security paradigm and request traditional handling of security jobs. Strategic security documents and institutional solutions in preparation of professional security staff on state universities were analyzed in all researched envir...onments, including areas of their education, mostly analyses of the curricula. The authors conclude that in most countries, security curricula and study programs are developed based on the principle of passive strategies of reduced needs, taking in consideration traditional security jobs and the demands of the biggest or the only employer - the state. The demands for development and satisfaction of perspective needs of the society and civil security staff stated in national strategic security documents make this approach incomplete.
Problem koji je elaboriran u ovom radu tiče se varijacija u strategijama razvoja studija bezbednosti u postjugoslovenskim društvima i njihove usaglašenosti savremenim potrebama. Osnovna pretpostavka istraživača je bila da u većini bivših jugoslovenskih republika, danas država, trend razvoja studija bezbednosti ne uvažava u dovoljnoj meri sve aspekte obrazovnih potreba društva, koje su čak spoznate i iskazane u većini nacionalnih strategija bezbednosti tih društava, kao i u naučnom i stručnom diskursu. Kako se utvrđivanje obrazovnih potreba u nekoj oblasti, pa i u oblasti bezbednosti, nužno oslanja na teorijske pretpostavke, jednako kao i na empirijska svedočanstva, autori su proučili značajne činioce nastale usled prihvatanja nove, izmenjene i proširene paradigme bezbednosti, kao i zahteva tradicionalnog obavljanja poslova bezbednosti. U svim istraživanim sredinama analizirana su strategijska bezbednosna dokumenta i institucionalna rešenja u profesionalnom pripremanju kadrova bezbednos...ti na državnim univerzitetima, te područja njihovog obrazovanja, uglavnom na nivou analize nastavnih planova. Autori zaključuju da su u većini sredina nastavni planovi i programi studija bezbednosti razvijeni na principu pasivnih strategija redukcije potreba, uvažavajući tradicionalne poslove bezbednosti i zahteve najvećeg ili jedinog poslodavca - države. Zahtevi razvoja i zadovoljavanja perspektivnih potreba društva i civilnih kadrova bezbednosti, iskazani i u nacionalnim strategijskim bezbednosnim dokumentima, čine ovaj pristup nepotpunim.
Кључне речи:
security studies / educational needs / security / new security paradigm / staff / studije bezbednosti / obrazovne potrebe / bezbednost / nova bezbednosna paradigma / kadroviИзвор:
Andragoške studije, 2012, 2, 143-160Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd