Konceptualizacija održivog razvoja i ekološko obrazovanje
Abstract
U radu su izneti rezultati naučne deskripcije teorijskih saznanja i dostignuća koncepta održivog razvoja, koja se nalaze u dostupnom fondu naučnog znanja, uz nastojanje da se definišu mogući pravci i prioriteti za kvalitetno ekološko obrazovanje kroz implementaciju nastavnih sadržaja o konceptu održivog razvoja u obrazovni sistem. Istraživanje je preduzeto sa ciljem realnijeg i objektivnijeg sagledavanja ključnih problema u pogledu definisanja koncepta održivog razvoja i implementacije ciljeva razvoja koji se odnose na ekološko obrazovanje. Korišćenjem kombinovanog metodološkog pristupa zasnovanog na pregledu naučne literature iz ove oblasti, zatim sekundarnoj analizi podataka navedenih u zvaničnim izveštajima institucija nadležnih za sprovođenje strategija održivog razvoja, ali i na analizi sadržaja i dokumenta zvaničnih saopštenja ključnih političkih predstavnika, sa posebnim osvrtom na pravni okvir i implementaciju održivog razvoja u sistem obrazovanja. Društveni značaj istraživanja... ogleda se u podizanju nivoa svesti građana o potrebi zaštite životne sredine zasnovane na efikasnim nastavnim programima obrazovanja za održivi razvoj koji bi imali za cilj planiranje ekološke dimenzije održivog razvoja i promenu stavova učenika prema prirodnom okruženju.
Keywords:
obrazovanje / ekološka bezbednost / održivi razvoj / ekološko obrazovanjeSource:
Vojno delo, 2019, 71, 2, 55-68Publisher:
- Beograd : Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod
Funding / projects:
- Security and protection of organization and functioning of the educational system in the Republic of Serbia (basic precepts, principles, protocols, procedures and means) (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47017)
Collections
Institution/Community
FBTY - JOUR AU - Filipović, Marina PY - 2019 UR - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/448 AB - U radu su izneti rezultati naučne deskripcije teorijskih saznanja i dostignuća koncepta održivog razvoja, koja se nalaze u dostupnom fondu naučnog znanja, uz nastojanje da se definišu mogući pravci i prioriteti za kvalitetno ekološko obrazovanje kroz implementaciju nastavnih sadržaja o konceptu održivog razvoja u obrazovni sistem. Istraživanje je preduzeto sa ciljem realnijeg i objektivnijeg sagledavanja ključnih problema u pogledu definisanja koncepta održivog razvoja i implementacije ciljeva razvoja koji se odnose na ekološko obrazovanje. Korišćenjem kombinovanog metodološkog pristupa zasnovanog na pregledu naučne literature iz ove oblasti, zatim sekundarnoj analizi podataka navedenih u zvaničnim izveštajima institucija nadležnih za sprovođenje strategija održivog razvoja, ali i na analizi sadržaja i dokumenta zvaničnih saopštenja ključnih političkih predstavnika, sa posebnim osvrtom na pravni okvir i implementaciju održivog razvoja u sistem obrazovanja. Društveni značaj istraživanja ogleda se u podizanju nivoa svesti građana o potrebi zaštite životne sredine zasnovane na efikasnim nastavnim programima obrazovanja za održivi razvoj koji bi imali za cilj planiranje ekološke dimenzije održivog razvoja i promenu stavova učenika prema prirodnom okruženju. PB - Beograd : Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod T2 - Vojno delo T1 - Konceptualizacija održivog razvoja i ekološko obrazovanje VL - 71 IS - 2 SP - 55 EP - 68 DO - 10.5937/vojdelo1902055F ER -
@article{ author = "Filipović, Marina", year = "2019", abstract = "U radu su izneti rezultati naučne deskripcije teorijskih saznanja i dostignuća koncepta održivog razvoja, koja se nalaze u dostupnom fondu naučnog znanja, uz nastojanje da se definišu mogući pravci i prioriteti za kvalitetno ekološko obrazovanje kroz implementaciju nastavnih sadržaja o konceptu održivog razvoja u obrazovni sistem. Istraživanje je preduzeto sa ciljem realnijeg i objektivnijeg sagledavanja ključnih problema u pogledu definisanja koncepta održivog razvoja i implementacije ciljeva razvoja koji se odnose na ekološko obrazovanje. Korišćenjem kombinovanog metodološkog pristupa zasnovanog na pregledu naučne literature iz ove oblasti, zatim sekundarnoj analizi podataka navedenih u zvaničnim izveštajima institucija nadležnih za sprovođenje strategija održivog razvoja, ali i na analizi sadržaja i dokumenta zvaničnih saopštenja ključnih političkih predstavnika, sa posebnim osvrtom na pravni okvir i implementaciju održivog razvoja u sistem obrazovanja. Društveni značaj istraživanja ogleda se u podizanju nivoa svesti građana o potrebi zaštite životne sredine zasnovane na efikasnim nastavnim programima obrazovanja za održivi razvoj koji bi imali za cilj planiranje ekološke dimenzije održivog razvoja i promenu stavova učenika prema prirodnom okruženju.", publisher = "Beograd : Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod", journal = "Vojno delo", title = "Konceptualizacija održivog razvoja i ekološko obrazovanje", volume = "71", number = "2", pages = "55-68", doi = "10.5937/vojdelo1902055F" }
Filipović, M.. (2019). Konceptualizacija održivog razvoja i ekološko obrazovanje. in Vojno delo Beograd : Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod., 71(2), 55-68. https://doi.org/10.5937/vojdelo1902055F
Filipović M. Konceptualizacija održivog razvoja i ekološko obrazovanje. in Vojno delo. 2019;71(2):55-68. doi:10.5937/vojdelo1902055F .
Filipović, Marina, "Konceptualizacija održivog razvoja i ekološko obrazovanje" in Vojno delo, 71, no. 2 (2019):55-68, https://doi.org/10.5937/vojdelo1902055F . .