Babić, Lepa

Link to this page

Authority KeyName Variants
7045aeb6-5c24-49a6-bb89-f5720a44e542
  • Babić, Lepa (13)
Projects

Author's Bibliography

Observations and ractions of students to video surveillance in schools

Kordić, Boris; Babić, Lepa

(Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd, 2019)

TY  - JOUR
AU  - Kordić, Boris
AU  - Babić, Lepa
PY  - 2019
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/454
AB  - Video surveillance is a technical security measure applied in schools with the aim of preventing undesirable behaviour, protecting the environment and enhancing the sense of security. In our research we focused on perceptions, beliefs and attitudes of students on video surveillance in educational institutions. The research was conducted on a convenient sample of 200 pupils/students with a questionnaire compiled for this purpose. We determined the existence of four factors that influence the view of video surveillance: Negative behaviour, Video surveillance function, Video surveillance contribution and Video surveillance burden. We also found statistically significant differences in terms of video surveillance between age categories (grades 7 and 8 of elementary school, secondary school, faculty) and between typical groups (High evaluation of video surveillance, Medium evaluation of video surveillance and Low evaluation of video surveillance). We assume that the obtained differences are influenced, among others, by the degree of formation of cognitive schemes about phenomena such as negative behaviour and video surveillance. Therefore, additional education on video surveillance is proposed as an additional measure that should enhance the positive effects of using video surveillance with the reduction of negative effects that are related to limiting spontaneity in behaviour and bad feelings due to the awareness of video control.
AB  - Видео-надзор је техничка мера безбедности која се користи у школама с циљем спречавања непожељног понашања, заштите средине и унапређења осећања сигурности. У нашем истраживању смо се усмерили на опажања, уверења и ставове ученика/студената о видео-надзору у образовним установама. Истраживање је спроведено на пригодном узорку од 200 ученика/студената упитником састављеним за ту намену. Утврдили смо постојање четири фактора који утичу на однос ученика према видео-надзору: Негативно понашање, Функција видео-надзора, Допринос видео-надзора и Оптерећеност видео- надзорoм. Такође смо утврдили статистички значајне разлике у схватању видео-надзора између узрасних категорија (7. и 8. разред основне школе, средња школа, факултет) и између типичних група (високо вредновање видео-надзора, средње вредновање видео-надзора и ниско вредновање видео-надзора). Претпостављамо да на добијене разлике, поред осталог, утиче степен формираности когнитивних шема о појавама као што су негативно понашање и видео-надзор. Стога се предлаже додатна едукација о видео-надзору, као мера која треба да појача позитивне ефекте употребе видео-надзора, а смањи негативне, који се односе на ограничавање спонтаности у понашању и лоша осећања услед свести о видео-контроли.
PB  - Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd
T2  - Bezbednost, Beograd
T1  - Observations and ractions of students to video surveillance in schools
VL  - 61
IS  - 3
SP  - 32
EP  - 53
DO  - 10.5937/bezbednost1903032K
ER  - 
@article{
author = "Kordić, Boris and Babić, Lepa",
year = "2019",
abstract = "Video surveillance is a technical security measure applied in schools with the aim of preventing undesirable behaviour, protecting the environment and enhancing the sense of security. In our research we focused on perceptions, beliefs and attitudes of students on video surveillance in educational institutions. The research was conducted on a convenient sample of 200 pupils/students with a questionnaire compiled for this purpose. We determined the existence of four factors that influence the view of video surveillance: Negative behaviour, Video surveillance function, Video surveillance contribution and Video surveillance burden. We also found statistically significant differences in terms of video surveillance between age categories (grades 7 and 8 of elementary school, secondary school, faculty) and between typical groups (High evaluation of video surveillance, Medium evaluation of video surveillance and Low evaluation of video surveillance). We assume that the obtained differences are influenced, among others, by the degree of formation of cognitive schemes about phenomena such as negative behaviour and video surveillance. Therefore, additional education on video surveillance is proposed as an additional measure that should enhance the positive effects of using video surveillance with the reduction of negative effects that are related to limiting spontaneity in behaviour and bad feelings due to the awareness of video control., Видео-надзор је техничка мера безбедности која се користи у школама с циљем спречавања непожељног понашања, заштите средине и унапређења осећања сигурности. У нашем истраживању смо се усмерили на опажања, уверења и ставове ученика/студената о видео-надзору у образовним установама. Истраживање је спроведено на пригодном узорку од 200 ученика/студената упитником састављеним за ту намену. Утврдили смо постојање четири фактора који утичу на однос ученика према видео-надзору: Негативно понашање, Функција видео-надзора, Допринос видео-надзора и Оптерећеност видео- надзорoм. Такође смо утврдили статистички значајне разлике у схватању видео-надзора између узрасних категорија (7. и 8. разред основне школе, средња школа, факултет) и између типичних група (високо вредновање видео-надзора, средње вредновање видео-надзора и ниско вредновање видео-надзора). Претпостављамо да на добијене разлике, поред осталог, утиче степен формираности когнитивних шема о појавама као што су негативно понашање и видео-надзор. Стога се предлаже додатна едукација о видео-надзору, као мера која треба да појача позитивне ефекте употребе видео-надзора, а смањи негативне, који се односе на ограничавање спонтаности у понашању и лоша осећања услед свести о видео-контроли.",
publisher = "Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd",
journal = "Bezbednost, Beograd",
title = "Observations and ractions of students to video surveillance in schools",
volume = "61",
number = "3",
pages = "32-53",
doi = "10.5937/bezbednost1903032K"
}
Kordić, B.,& Babić, L.. (2019). Observations and ractions of students to video surveillance in schools. in Bezbednost, Beograd
Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd., 61(3), 32-53.
https://doi.org/10.5937/bezbednost1903032K
Kordić B, Babić L. Observations and ractions of students to video surveillance in schools. in Bezbednost, Beograd. 2019;61(3):32-53.
doi:10.5937/bezbednost1903032K .
Kordić, Boris, Babić, Lepa, "Observations and ractions of students to video surveillance in schools" in Bezbednost, Beograd, 61, no. 3 (2019):32-53,
https://doi.org/10.5937/bezbednost1903032K . .
1

Dark side of personality and psychological help in crisis

Kordić, Boris; Babić, Lepa

(Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod, Beograd, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Kordić, Boris
AU  - Babić, Lepa
PY  - 2015
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/271
AB  - Personnel involved in providing psychological first aid are faced with all forms of human responses to crises caused by an accident. One part of the behavior is a product of the activation of personality dimension, in literature referred to as the dark side of personality. The specificity of these behaviors is the effect they create in the people rendering help, and cause their negative emotional reactions and the need to condemn such forms of behavior. In order to avoid the consequences of negative effects on the psychological first aid, it is necessary to train the personnel involved in providing the help to be able to identify the dark side of personality. The paper presents three approaches to understanding the negative behavior: modification of five dimension paradigm, characteristics of subclinical personality disorder population, and traits of amoral.
AB  - Osoblje uključeno u pružanje psihološke prve pomoći susreće se sa svim oblicima ljudskih reakcija na krizne situacije izazvane akcidentom. Jedan deo ponašanja je proizvod aktiviranja dimenzija ličnosti koje se u literaturi označavaju kao tamna strana ličnosti. Specifičnost tih ponašanja je u efektu koji stvaraju kod osoba koje pomažu, odnosno izazivaju kod njih negativne emocionalne reakcije i potrebu za osudom takvih oblika ponašanja. Da bi se izbegle posledice negativnih efekata na psihološku prvu pomoć potrebno je edukovati osoblje koje učestvuje u pružanju pomoći u prepoznavanju tamne strane ličnosti. U radu su prikazana tri pristupa razumevanju negativnog ponašanja: modifikacije paradigme pet dimenzija, osobine supkliničke populacije poremećaja ličnosti i crte amorala.
PB  - Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod, Beograd
T2  - Vojno delo
T1  - Dark side of personality and psychological help in crisis
T1  - Tamna strana ličnosti i psihološka pomoć u krizi
VL  - 67
IS  - 4
SP  - 108
EP  - 120
DO  - 10.5937/vojdelo1504108K
ER  - 
@article{
author = "Kordić, Boris and Babić, Lepa",
year = "2015",
abstract = "Personnel involved in providing psychological first aid are faced with all forms of human responses to crises caused by an accident. One part of the behavior is a product of the activation of personality dimension, in literature referred to as the dark side of personality. The specificity of these behaviors is the effect they create in the people rendering help, and cause their negative emotional reactions and the need to condemn such forms of behavior. In order to avoid the consequences of negative effects on the psychological first aid, it is necessary to train the personnel involved in providing the help to be able to identify the dark side of personality. The paper presents three approaches to understanding the negative behavior: modification of five dimension paradigm, characteristics of subclinical personality disorder population, and traits of amoral., Osoblje uključeno u pružanje psihološke prve pomoći susreće se sa svim oblicima ljudskih reakcija na krizne situacije izazvane akcidentom. Jedan deo ponašanja je proizvod aktiviranja dimenzija ličnosti koje se u literaturi označavaju kao tamna strana ličnosti. Specifičnost tih ponašanja je u efektu koji stvaraju kod osoba koje pomažu, odnosno izazivaju kod njih negativne emocionalne reakcije i potrebu za osudom takvih oblika ponašanja. Da bi se izbegle posledice negativnih efekata na psihološku prvu pomoć potrebno je edukovati osoblje koje učestvuje u pružanju pomoći u prepoznavanju tamne strane ličnosti. U radu su prikazana tri pristupa razumevanju negativnog ponašanja: modifikacije paradigme pet dimenzija, osobine supkliničke populacije poremećaja ličnosti i crte amorala.",
publisher = "Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod, Beograd",
journal = "Vojno delo",
title = "Dark side of personality and psychological help in crisis, Tamna strana ličnosti i psihološka pomoć u krizi",
volume = "67",
number = "4",
pages = "108-120",
doi = "10.5937/vojdelo1504108K"
}
Kordić, B.,& Babić, L.. (2015). Dark side of personality and psychological help in crisis. in Vojno delo
Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod, Beograd., 67(4), 108-120.
https://doi.org/10.5937/vojdelo1504108K
Kordić B, Babić L. Dark side of personality and psychological help in crisis. in Vojno delo. 2015;67(4):108-120.
doi:10.5937/vojdelo1504108K .
Kordić, Boris, Babić, Lepa, "Dark side of personality and psychological help in crisis" in Vojno delo, 67, no. 4 (2015):108-120,
https://doi.org/10.5937/vojdelo1504108K . .

Assesment of forms of socialisation of novice teachers

Kordić, Boris; Babić, Lepa

(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2014)

TY  - JOUR
AU  - Kordić, Boris
AU  - Babić, Lepa
PY  - 2014
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/256
AB  - In the paper, we presented the results of the research in which we studied the influence of the form of socialisation on the indicators of soicalistion of novice teachers. Data were collected by questionnarie with the appropriate sample of threeworking units at the territory of Belgrade. There are factors which tell about self-evaluaitopn of socialisation (acceptance by the colleagues, professional readiness), about the estimation of the form of socialisation (planned soicalistioan, spontaneous socialisation, influence of education), as well as self-estimation of indicators of organisaiotnal soicialisation (satisfaction with work and colleagues, stress and absence, involvment in the success at work). Results of the research show that novice teachers who are being adapted, are mostly helped by colleagues and superiors, then different forms of oranisational soicalisttion, such as mentor work, manuals, simulaiton at work and education directed to socilaisation. This is how particular significance of social supportis stressed, and this is during the process of organisaitonal socialisation.
AB  - U radu su predstavljeni rezultati istraživanja u kome je ispitivan uticaj oblika socijalizacije na indikatore socijalizovanosti novozaposlenih. Podaci su prikupljeni upitnikom, na prigodnom uzorku tri radne organizacije na teritoriji Beograda. Izdvojeni su faktori koji govore o samoproceni socijalizacije (prihvaćenost u kolektivu, profesionalna spremnost), o proceni oblika socijalizacije (planirana socijalizacija, spontana socijalizacija, uticaj edukacije), kao i o samoproceni indikatora organizacione socijalizacije (zadovoljstvo poslom i kolektivom, stres i apsentizam, uključenost i uspeh u radu). Rezultati istraživanja ukazuju na to da novozaposlenima u prilagođavanju najviše pomažu kolege i nadređeni, potom razni oblici organizacione socijalizacije, kao što su mentorski rad, priručnici, simulacije na radnom mestu, kao i edukacija usmerena na socijalizaciju. Time se potvrđuje poseban značaj socijalne podrške tokom procesa organizacione socijalizacije.
PB  - Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd
T2  - Pedagogija
T1  - Assesment of forms of socialisation of novice teachers
T1  - Ocenka uspesxnosti formw socializacii novoprinjatwh na rabotu
T1  - Procena uspešnosti oblika socijalizacije novozaposlenih
VL  - 69
IS  - 3
SP  - 430
EP  - 440
ER  - 
@article{
author = "Kordić, Boris and Babić, Lepa",
year = "2014",
abstract = "In the paper, we presented the results of the research in which we studied the influence of the form of socialisation on the indicators of soicalistion of novice teachers. Data were collected by questionnarie with the appropriate sample of threeworking units at the territory of Belgrade. There are factors which tell about self-evaluaitopn of socialisation (acceptance by the colleagues, professional readiness), about the estimation of the form of socialisation (planned soicalistioan, spontaneous socialisation, influence of education), as well as self-estimation of indicators of organisaiotnal soicialisation (satisfaction with work and colleagues, stress and absence, involvment in the success at work). Results of the research show that novice teachers who are being adapted, are mostly helped by colleagues and superiors, then different forms of oranisational soicalisttion, such as mentor work, manuals, simulaiton at work and education directed to socilaisation. This is how particular significance of social supportis stressed, and this is during the process of organisaitonal socialisation., U radu su predstavljeni rezultati istraživanja u kome je ispitivan uticaj oblika socijalizacije na indikatore socijalizovanosti novozaposlenih. Podaci su prikupljeni upitnikom, na prigodnom uzorku tri radne organizacije na teritoriji Beograda. Izdvojeni su faktori koji govore o samoproceni socijalizacije (prihvaćenost u kolektivu, profesionalna spremnost), o proceni oblika socijalizacije (planirana socijalizacija, spontana socijalizacija, uticaj edukacije), kao i o samoproceni indikatora organizacione socijalizacije (zadovoljstvo poslom i kolektivom, stres i apsentizam, uključenost i uspeh u radu). Rezultati istraživanja ukazuju na to da novozaposlenima u prilagođavanju najviše pomažu kolege i nadređeni, potom razni oblici organizacione socijalizacije, kao što su mentorski rad, priručnici, simulacije na radnom mestu, kao i edukacija usmerena na socijalizaciju. Time se potvrđuje poseban značaj socijalne podrške tokom procesa organizacione socijalizacije.",
publisher = "Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd",
journal = "Pedagogija",
title = "Assesment of forms of socialisation of novice teachers, Ocenka uspesxnosti formw socializacii novoprinjatwh na rabotu, Procena uspešnosti oblika socijalizacije novozaposlenih",
volume = "69",
number = "3",
pages = "430-440"
}
Kordić, B.,& Babić, L.. (2014). Assesment of forms of socialisation of novice teachers. in Pedagogija
Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd., 69(3), 430-440.
Kordić B, Babić L. Assesment of forms of socialisation of novice teachers. in Pedagogija. 2014;69(3):430-440..
Kordić, Boris, Babić, Lepa, "Assesment of forms of socialisation of novice teachers" in Pedagogija, 69, no. 3 (2014):430-440.

Mobbing and career counselling

Kordić, Boris; Babić, Lepa

(Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd, 2014)

TY  - JOUR
AU  - Kordić, Boris
AU  - Babić, Lepa
PY  - 2014
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/252
AB  - Previous researches in the mobbing area have pointed out a connection between mobbing and decreased job satisfaction, a drop in work productivity and the intention of resigning. If a job change is caused by mobbing it leaves consequences on making career decisions and career development of the individual. Victims of mobbing are less devoted to raising their competence and more towards avoidance of colleagues. In our research we start with case studies of mobbing, and then present an instrument for quick and efficient detection of mobbing. At the end we point out the significance of career counselling as a form of help in finding a mechanism to overcome mobbing as a work crisis. A short questionnaire with 10 items was tested on an convenient sample, it has proven to be highly reliable (Cronbach's Alpha=.853) and it has a statistically significant negative correlation with Job satisfaction as a criterion variable (r= -.478, p lt .001). We propose including mobbing measuring as a part of physical examination of employees, additional training should be provided to inform the employees about previous findings connected to mobbing, and, also, enforce the employees to use career counselling for overcoming problems that have arisen during mobbing.
AB  - Dosadašnja istraživanja maltretiranja na radu ukazuju na povezanost maltretiranja na radu sa smanjenim zadovoljstvom poslom, padom produktivnosti u radu i namerom da se posao napusti. Ukoliko do promene posla dolazi zbog maltretiranja na radu to ostavlja posledice na karijerno odlučivanje i karijerni razvoj pojedinca. Žrtve maltretiranja na radu sve manje se posvećuju podizanju svojih kompetencija a sve više izbegavanju kolega na poslu. U našem istraživanju polazimo od prikaza slučajeva maltretiranja na radu, a zatim predstavljamo instrument za brzu i efikasnu detekciju pojave maltretiranja na radu. Na kraju ukazujemo na značaj karijernog savetovanja kao vrste pomoći u nalaženju mehanizma prevladavanja maltretiranja na radu kao krizne situacije na radu. Kratak upitnik od 10 tvrdnji je proveren na prigodnom uzorku, pokazao je visoku pouzdanost (Cronbach's Alpha=.853) i statistički značajnu korelaciju sa Zadovoljstvom poslom kao kriterijumskom varijablom (r= -.478, p lt .001). Kao preventivna mera predlaže se uvođenje merenja Maltretiranja na radu u okviru sistematskih pregleda zaposlenih, dodatna obuka radi informisanja zaposlenih o dosadašnjim saznanjima povezanim sa maltretiranjem na radu, kao i osnaživanje zaposlenih da koriste karijerno savetovanje u savladavanju problema nastalih maltretiranjem na radu.
PB  - Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd
T2  - Engrami
T1  - Mobbing and career counselling
T1  - Maltretiranje na radu i karijerno savetovanje
VL  - 36
IS  - 3-4
SP  - 5
EP  - 14
DO  - 10.5937/engrami1404005K
ER  - 
@article{
author = "Kordić, Boris and Babić, Lepa",
year = "2014",
abstract = "Previous researches in the mobbing area have pointed out a connection between mobbing and decreased job satisfaction, a drop in work productivity and the intention of resigning. If a job change is caused by mobbing it leaves consequences on making career decisions and career development of the individual. Victims of mobbing are less devoted to raising their competence and more towards avoidance of colleagues. In our research we start with case studies of mobbing, and then present an instrument for quick and efficient detection of mobbing. At the end we point out the significance of career counselling as a form of help in finding a mechanism to overcome mobbing as a work crisis. A short questionnaire with 10 items was tested on an convenient sample, it has proven to be highly reliable (Cronbach's Alpha=.853) and it has a statistically significant negative correlation with Job satisfaction as a criterion variable (r= -.478, p lt .001). We propose including mobbing measuring as a part of physical examination of employees, additional training should be provided to inform the employees about previous findings connected to mobbing, and, also, enforce the employees to use career counselling for overcoming problems that have arisen during mobbing., Dosadašnja istraživanja maltretiranja na radu ukazuju na povezanost maltretiranja na radu sa smanjenim zadovoljstvom poslom, padom produktivnosti u radu i namerom da se posao napusti. Ukoliko do promene posla dolazi zbog maltretiranja na radu to ostavlja posledice na karijerno odlučivanje i karijerni razvoj pojedinca. Žrtve maltretiranja na radu sve manje se posvećuju podizanju svojih kompetencija a sve više izbegavanju kolega na poslu. U našem istraživanju polazimo od prikaza slučajeva maltretiranja na radu, a zatim predstavljamo instrument za brzu i efikasnu detekciju pojave maltretiranja na radu. Na kraju ukazujemo na značaj karijernog savetovanja kao vrste pomoći u nalaženju mehanizma prevladavanja maltretiranja na radu kao krizne situacije na radu. Kratak upitnik od 10 tvrdnji je proveren na prigodnom uzorku, pokazao je visoku pouzdanost (Cronbach's Alpha=.853) i statistički značajnu korelaciju sa Zadovoljstvom poslom kao kriterijumskom varijablom (r= -.478, p lt .001). Kao preventivna mera predlaže se uvođenje merenja Maltretiranja na radu u okviru sistematskih pregleda zaposlenih, dodatna obuka radi informisanja zaposlenih o dosadašnjim saznanjima povezanim sa maltretiranjem na radu, kao i osnaživanje zaposlenih da koriste karijerno savetovanje u savladavanju problema nastalih maltretiranjem na radu.",
publisher = "Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd",
journal = "Engrami",
title = "Mobbing and career counselling, Maltretiranje na radu i karijerno savetovanje",
volume = "36",
number = "3-4",
pages = "5-14",
doi = "10.5937/engrami1404005K"
}
Kordić, B.,& Babić, L.. (2014). Mobbing and career counselling. in Engrami
Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd., 36(3-4), 5-14.
https://doi.org/10.5937/engrami1404005K
Kordić B, Babić L. Mobbing and career counselling. in Engrami. 2014;36(3-4):5-14.
doi:10.5937/engrami1404005K .
Kordić, Boris, Babić, Lepa, "Mobbing and career counselling" in Engrami, 36, no. 3-4 (2014):5-14,
https://doi.org/10.5937/engrami1404005K . .

Graduates beliefs about career management

Babić, Lepa; Kordić, Boris

(Ekonomski institut, Beograd, 2012)

TY  - JOUR
AU  - Babić, Lepa
AU  - Kordić, Boris
PY  - 2012
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/166
AB  - Career management is increasingly becoming an individuals' matter, despite the various activities organized by the different institutions to support career development and planning. An exploratory survey was conducted to determine what kind of beliefs graduates have about career management. Results indicate that graduates are aware of the importance of university knowledge for getting a job, the importance of knowledge and investment in education for positioning in the labor market, so they give priority to development opportunities that business brings opposed to the material rewards.
AB  - Upravljanje karijerom sve više postaje stvar pojedinca i pored različitih aktivnosti koje se organizuju u okviru različitih institucija kao pomoć karijernom razvoju i planiranju. Sprovedeno je istraživanje eksplorativnog tipa da bi se utvrdilo kakva uverenja imaju diplomci o upravljanju karijerom. Rezultati ukazuju na to da su diplomci svesni značaja fakultetskog znanja za dobijanje posla, značaja koji znanje i ulaganje u obrazovanje imaju za vlastito pozicioniranje na tržištu rada, tako da prednost daju razvojnim mogućnostima koja donosi posao naspram materijalnim nagradama.
PB  - Ekonomski institut, Beograd
T2  - Industrija
T1  - Graduates beliefs about career management
VL  - 40
IS  - 2
SP  - 175
EP  - 187
ER  - 
@article{
author = "Babić, Lepa and Kordić, Boris",
year = "2012",
abstract = "Career management is increasingly becoming an individuals' matter, despite the various activities organized by the different institutions to support career development and planning. An exploratory survey was conducted to determine what kind of beliefs graduates have about career management. Results indicate that graduates are aware of the importance of university knowledge for getting a job, the importance of knowledge and investment in education for positioning in the labor market, so they give priority to development opportunities that business brings opposed to the material rewards., Upravljanje karijerom sve više postaje stvar pojedinca i pored različitih aktivnosti koje se organizuju u okviru različitih institucija kao pomoć karijernom razvoju i planiranju. Sprovedeno je istraživanje eksplorativnog tipa da bi se utvrdilo kakva uverenja imaju diplomci o upravljanju karijerom. Rezultati ukazuju na to da su diplomci svesni značaja fakultetskog znanja za dobijanje posla, značaja koji znanje i ulaganje u obrazovanje imaju za vlastito pozicioniranje na tržištu rada, tako da prednost daju razvojnim mogućnostima koja donosi posao naspram materijalnim nagradama.",
publisher = "Ekonomski institut, Beograd",
journal = "Industrija",
title = "Graduates beliefs about career management",
volume = "40",
number = "2",
pages = "175-187"
}
Babić, L.,& Kordić, B.. (2012). Graduates beliefs about career management. in Industrija
Ekonomski institut, Beograd., 40(2), 175-187.
Babić L, Kordić B. Graduates beliefs about career management. in Industrija. 2012;40(2):175-187..
Babić, Lepa, Kordić, Boris, "Graduates beliefs about career management" in Industrija, 40, no. 2 (2012):175-187.

Attitudes of high-school graduates towards continuing education

Babić, Lepa; Kordić, Boris

(Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd, 2012)

TY  - JOUR
AU  - Babić, Lepa
AU  - Kordić, Boris
PY  - 2012
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/161
AB  - Considering the reform changes in Serbia and the great importance of higher education in the way adjusting to EU, the research has been made considering the attitudes of high-school graduates towards continuation of education at the appropriate sample in Belgrade, with the aim of determining in which extent the high school graduates evaluate higher education. The research has been done by the questionnaire, specially designed for this purpose. There are special factors which tell about the attitudes of the young 'faculty is future', 'thorough education', 'investment into education', other means for career', 'diploma', and 'parents' influence'. Also, there are special groups of high school students and they were named according to the stated factors: studious, school-haters, careerists, and knowledge-haters. The basic review of the study proves that high-school graduates value higher education and bring it into connection with good career, but one part of the high-school graduates so not have a clear attitude towards education, and this may represent a serious problem in adjusting to studying. Greater attention should be paid to establishing working habits of the high school students and a more studious approach to adopting and application of knowledge, so that a generation of high-school graduates with good foundation for studying can be created.
AB  - S obzirom na reformske promene u Srbiji i veliki značaj visokog obrazovanja na putu usklađivanja sa EU, sprovedeno je istraživanje stavova maturanata o nastavku školovanja na prigodnom uzorku u Beogradu, sa ciljem da se utvrdi u kojoj meri i kako maturanti vrednuju visoko obrazovanje. Istraživanje je sprovedeno upitnikom posebno sastavljenim za ovu svrhu. Izdvojeni su značajni faktori koji govore o stavovima mladih: 'fakultet je budućnost', 'savesno školovanje', 'ulaganje u obrazovanje', 'drugim sredstvima do karijere', 'diploma' i 'uticaj roditelja'. Takođe su izdvojene tipične grupe srednjoškolaca s obzirom na izraženost navedenih faktora a nazvane su: Studiozni, Školomrsci, Karijeristi i Znanjemrsci. Osnovni nalaz studije ukazuje na to da maturanti cene visoko obrazovanje i dovode ga u vezu sa dobrom karijerom, ali da deo maturanata nije izgradio savestan odnos prema školovanju što može predstavljati ozbiljan problem u prilagođavanju na studiranje. Treba veću pažnju posvetiti stvaranju radnih navika kod srednjoškolaca i studioznijem pristupu usvajanju i primeni znanja kako bi se stvorile generacije maturanata sa dobrom polaznom osnovom za studiranje.
PB  - Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd
T2  - Pedagogija
T1  - Attitudes of high-school graduates towards continuing education
T1  - Stavovi maturanata prema nastavku školovanja
VL  - 67
IS  - 4
SP  - 556
EP  - 565
ER  - 
@article{
author = "Babić, Lepa and Kordić, Boris",
year = "2012",
abstract = "Considering the reform changes in Serbia and the great importance of higher education in the way adjusting to EU, the research has been made considering the attitudes of high-school graduates towards continuation of education at the appropriate sample in Belgrade, with the aim of determining in which extent the high school graduates evaluate higher education. The research has been done by the questionnaire, specially designed for this purpose. There are special factors which tell about the attitudes of the young 'faculty is future', 'thorough education', 'investment into education', other means for career', 'diploma', and 'parents' influence'. Also, there are special groups of high school students and they were named according to the stated factors: studious, school-haters, careerists, and knowledge-haters. The basic review of the study proves that high-school graduates value higher education and bring it into connection with good career, but one part of the high-school graduates so not have a clear attitude towards education, and this may represent a serious problem in adjusting to studying. Greater attention should be paid to establishing working habits of the high school students and a more studious approach to adopting and application of knowledge, so that a generation of high-school graduates with good foundation for studying can be created., S obzirom na reformske promene u Srbiji i veliki značaj visokog obrazovanja na putu usklađivanja sa EU, sprovedeno je istraživanje stavova maturanata o nastavku školovanja na prigodnom uzorku u Beogradu, sa ciljem da se utvrdi u kojoj meri i kako maturanti vrednuju visoko obrazovanje. Istraživanje je sprovedeno upitnikom posebno sastavljenim za ovu svrhu. Izdvojeni su značajni faktori koji govore o stavovima mladih: 'fakultet je budućnost', 'savesno školovanje', 'ulaganje u obrazovanje', 'drugim sredstvima do karijere', 'diploma' i 'uticaj roditelja'. Takođe su izdvojene tipične grupe srednjoškolaca s obzirom na izraženost navedenih faktora a nazvane su: Studiozni, Školomrsci, Karijeristi i Znanjemrsci. Osnovni nalaz studije ukazuje na to da maturanti cene visoko obrazovanje i dovode ga u vezu sa dobrom karijerom, ali da deo maturanata nije izgradio savestan odnos prema školovanju što može predstavljati ozbiljan problem u prilagođavanju na studiranje. Treba veću pažnju posvetiti stvaranju radnih navika kod srednjoškolaca i studioznijem pristupu usvajanju i primeni znanja kako bi se stvorile generacije maturanata sa dobrom polaznom osnovom za studiranje.",
publisher = "Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd",
journal = "Pedagogija",
title = "Attitudes of high-school graduates towards continuing education, Stavovi maturanata prema nastavku školovanja",
volume = "67",
number = "4",
pages = "556-565"
}
Babić, L.,& Kordić, B.. (2012). Attitudes of high-school graduates towards continuing education. in Pedagogija
Forum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd., 67(4), 556-565.
Babić L, Kordić B. Attitudes of high-school graduates towards continuing education. in Pedagogija. 2012;67(4):556-565..
Babić, Lepa, Kordić, Boris, "Attitudes of high-school graduates towards continuing education" in Pedagogija, 67, no. 4 (2012):556-565.

The role of mentoring in youth development

Kordić, Boris; Babić, Lepa

(Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2012)

TY  - JOUR
AU  - Kordić, Boris
AU  - Babić, Lepa
PY  - 2012
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/149
AB  - There is an opinion that natural youth mentoring has a favourable impact on psychosocial development and that it is correlated with better success later on life. This research purports to reveal which personality features of mentors and protégés figure as necessary conditions for development of youth mentoring process, which leads towards positive developmental outcomes. The questionnaire created specifically for the purposes of this study was administered to the convenient sample of primary and secondary school students (77) and university students from Belgrade (109). Respondents assessed the features of a significant person from their life through 17 sentences, the changes occurring due to experience with a significant person through 18 sentences, and one’s own features through 16 sentences. Factor analysis extracted two features of significant persons (labelled M-basic support and M-expert), two kinds of outcomes of experience with significant persons (P-self-improvement and P-self-distance) and two types of features in respondents (Openness towards learning and Relying on others). Analyses indicate that establishment of a relationship of truth and exchange, providing the feeling of basic support to protégés, is a conditio sine qua non in mentoring, while competence and professionalism of the mentor figure as differentia specifica in mentoring. In order for such a relationship to be established, it is necessary for mentors to have personality features that are a precondition for establishing the basic support for protégés, and for protégés to be open towards learning and ready to find a support in mentors.
AB  - Postoji mišljenje da prirodno mentorstvo mladih povoljno utiče na psihosocijalni razvoj i da je povezano sa boljim uspehom kasnije u životu. Istraživanjem smo hteli da utvrdimo koje se osobine ličnosti mentora i štićenika javljaju kao neophodni uslovi za razvijanje procesa mentorstva kod mladih koji vodi pozitivnim razvojnim ishodima. Na prigodnom uzorku učenika osnovnih i srednjih škola (77) i studenata iz Beograda (109) zadat je upitnik specijalno konstruisan za ovu svrhu. Ispitanici su procenjivali karakteristike značajne osobe iz njihovog života kroz 17 rečenica, promene nastale zahvaljujući iskustvu sa značajnom osobom kroz 18 rečenica i vlastite karakteristike kroz 16 rečenica. Faktorska analiza je izdvojila dve osobine značajnih osoba (nazvane M-bazični oslonac i M-stručnjak), dve vrste ishoda iskustva sa značajnim osobama (Š-unapredio sebe i Š-distanca prema sebi) i dve vrste osobina kod ispitanika (Otvorenost za učenje i Oslanjanje na druge). Analize pokazuju da je uspostavljanje odnosa poverenja i razmene koje štićenicima daje osećanje bazičnog oslonca conditio sine qua non mentorstva, a stručnost i profesionalnost mentora differentia specifica mentorstva. Za uspostavljanje takvog odnosa neophodno je da mentori imaju osobine ličnosti koje su preduslov za uspostavljanje bazičnog oslonca za štićenike, i da štićenici budu otvoreni za učenje i spremni da nađu oslonac u mentorima.
PB  - Institut za pedagoška istraživanja, Beograd
T2  - Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
T1  - The role of mentoring in youth development
T1  - Uloga mentorstva u razvoju mladih
VL  - 44
IS  - 1
SP  - 196
EP  - 212
ER  - 
@article{
author = "Kordić, Boris and Babić, Lepa",
year = "2012",
abstract = "There is an opinion that natural youth mentoring has a favourable impact on psychosocial development and that it is correlated with better success later on life. This research purports to reveal which personality features of mentors and protégés figure as necessary conditions for development of youth mentoring process, which leads towards positive developmental outcomes. The questionnaire created specifically for the purposes of this study was administered to the convenient sample of primary and secondary school students (77) and university students from Belgrade (109). Respondents assessed the features of a significant person from their life through 17 sentences, the changes occurring due to experience with a significant person through 18 sentences, and one’s own features through 16 sentences. Factor analysis extracted two features of significant persons (labelled M-basic support and M-expert), two kinds of outcomes of experience with significant persons (P-self-improvement and P-self-distance) and two types of features in respondents (Openness towards learning and Relying on others). Analyses indicate that establishment of a relationship of truth and exchange, providing the feeling of basic support to protégés, is a conditio sine qua non in mentoring, while competence and professionalism of the mentor figure as differentia specifica in mentoring. In order for such a relationship to be established, it is necessary for mentors to have personality features that are a precondition for establishing the basic support for protégés, and for protégés to be open towards learning and ready to find a support in mentors., Postoji mišljenje da prirodno mentorstvo mladih povoljno utiče na psihosocijalni razvoj i da je povezano sa boljim uspehom kasnije u životu. Istraživanjem smo hteli da utvrdimo koje se osobine ličnosti mentora i štićenika javljaju kao neophodni uslovi za razvijanje procesa mentorstva kod mladih koji vodi pozitivnim razvojnim ishodima. Na prigodnom uzorku učenika osnovnih i srednjih škola (77) i studenata iz Beograda (109) zadat je upitnik specijalno konstruisan za ovu svrhu. Ispitanici su procenjivali karakteristike značajne osobe iz njihovog života kroz 17 rečenica, promene nastale zahvaljujući iskustvu sa značajnom osobom kroz 18 rečenica i vlastite karakteristike kroz 16 rečenica. Faktorska analiza je izdvojila dve osobine značajnih osoba (nazvane M-bazični oslonac i M-stručnjak), dve vrste ishoda iskustva sa značajnim osobama (Š-unapredio sebe i Š-distanca prema sebi) i dve vrste osobina kod ispitanika (Otvorenost za učenje i Oslanjanje na druge). Analize pokazuju da je uspostavljanje odnosa poverenja i razmene koje štićenicima daje osećanje bazičnog oslonca conditio sine qua non mentorstva, a stručnost i profesionalnost mentora differentia specifica mentorstva. Za uspostavljanje takvog odnosa neophodno je da mentori imaju osobine ličnosti koje su preduslov za uspostavljanje bazičnog oslonca za štićenike, i da štićenici budu otvoreni za učenje i spremni da nađu oslonac u mentorima.",
publisher = "Institut za pedagoška istraživanja, Beograd",
journal = "Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja",
title = "The role of mentoring in youth development, Uloga mentorstva u razvoju mladih",
volume = "44",
number = "1",
pages = "196-212"
}
Kordić, B.,& Babić, L.. (2012). The role of mentoring in youth development. in Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja
Institut za pedagoška istraživanja, Beograd., 44(1), 196-212.
Kordić B, Babić L. The role of mentoring in youth development. in Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja. 2012;44(1):196-212..
Kordić, Boris, Babić, Lepa, "The role of mentoring in youth development" in Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 44, no. 1 (2012):196-212.

Facebook and socializing among high school students

Kordić, Boris; Babić, Lepa

(Univerzitet u Nišu, Niš, 2011)

TY  - JOUR
AU  - Kordić, Boris
AU  - Babić, Lepa
PY  - 2011
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/101
AB  - Facebook is currently the most popular friend-networking site in the world. The concept of friends on social networking site does not coincide with the notion of friends in real life. Nevertheless, Facebook is a social network that is based on real friends with the possibility of accepting strangers. In a study on a sample of 150 pupils from High School of Economics, we found that all have a profile on Facebook, the majority spends two hours a day on Facebook and has over a hundred Facebook friends. Since we studied only the social aspect of using Facebook, we found that Facebook is used primarily as a support and continuation of socializing with real friends, but that there is a group of young people who prefers Facebook compared to conventional forms of socializing. Four typical groups of high school students were discriminated compared to the use of Facebook and socializing: Withdrown, Athletes, Virtual and Friendly.
AB  - Facebook je trenutno najpopularnija prijateljska mreža na internetu u svetu. Pojam prijatelja na društvenoj mreži na internetu se ne poklapa sa pojmom prijatelja u stvarnom životu. Uprkos tome, Facebook je društvena mreža koja se zasniva na stvarnim prijateljima sa mogućnošću prihvatanja i nepoznatih ljudi. U istraživanju na uzorku 150 srednjoškolaca ekonomske škole ustanovili smo da svi imaju profil na Facebook-u, da većina provodi do dva sata na Facebook-u dnevno i ima preko sto Facebook prijatelja. S obzirom da smo istraživali samo društveni aspekt upotrebe Facebook-a ustanovili smo da se Facebook prvenstveno koristi kao nastavak i podrška druženja sa stvarnim prijateljima ali da postoji grupa mladih koja preferira druženje na Facebook-u u odnosu na uobičajene oblike druženja. Izdvojene su četiri tipične grupe srednjoškolaca u odnosu na upotrebu Facebook-a i druženje: Povučeni, Sportisti, Virtuelni i Druželjubivi.
PB  - Univerzitet u Nišu, Niš
T2  - Teme
T1  - Facebook and socializing among high school students
T1  - Facebook i druženje kod srednjoškolaca
VL  - 35
IS  - 4
SP  - 1627
EP  - 1640
ER  - 
@article{
author = "Kordić, Boris and Babić, Lepa",
year = "2011",
abstract = "Facebook is currently the most popular friend-networking site in the world. The concept of friends on social networking site does not coincide with the notion of friends in real life. Nevertheless, Facebook is a social network that is based on real friends with the possibility of accepting strangers. In a study on a sample of 150 pupils from High School of Economics, we found that all have a profile on Facebook, the majority spends two hours a day on Facebook and has over a hundred Facebook friends. Since we studied only the social aspect of using Facebook, we found that Facebook is used primarily as a support and continuation of socializing with real friends, but that there is a group of young people who prefers Facebook compared to conventional forms of socializing. Four typical groups of high school students were discriminated compared to the use of Facebook and socializing: Withdrown, Athletes, Virtual and Friendly., Facebook je trenutno najpopularnija prijateljska mreža na internetu u svetu. Pojam prijatelja na društvenoj mreži na internetu se ne poklapa sa pojmom prijatelja u stvarnom životu. Uprkos tome, Facebook je društvena mreža koja se zasniva na stvarnim prijateljima sa mogućnošću prihvatanja i nepoznatih ljudi. U istraživanju na uzorku 150 srednjoškolaca ekonomske škole ustanovili smo da svi imaju profil na Facebook-u, da većina provodi do dva sata na Facebook-u dnevno i ima preko sto Facebook prijatelja. S obzirom da smo istraživali samo društveni aspekt upotrebe Facebook-a ustanovili smo da se Facebook prvenstveno koristi kao nastavak i podrška druženja sa stvarnim prijateljima ali da postoji grupa mladih koja preferira druženje na Facebook-u u odnosu na uobičajene oblike druženja. Izdvojene su četiri tipične grupe srednjoškolaca u odnosu na upotrebu Facebook-a i druženje: Povučeni, Sportisti, Virtuelni i Druželjubivi.",
publisher = "Univerzitet u Nišu, Niš",
journal = "Teme",
title = "Facebook and socializing among high school students, Facebook i druženje kod srednjoškolaca",
volume = "35",
number = "4",
pages = "1627-1640"
}
Kordić, B.,& Babić, L.. (2011). Facebook and socializing among high school students. in Teme
Univerzitet u Nišu, Niš., 35(4), 1627-1640.
Kordić B, Babić L. Facebook and socializing among high school students. in Teme. 2011;35(4):1627-1640..
Kordić, Boris, Babić, Lepa, "Facebook and socializing among high school students" in Teme, 35, no. 4 (2011):1627-1640.

The attitudes of Belgrade University students towards sport

Kordić, Boris; Babić, Lepa

(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2011)

TY  - JOUR
AU  - Kordić, Boris
AU  - Babić, Lepa
PY  - 2011
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/92
AB  - Sport had been a compulsory subject in the first year of study until the 1998 University Act when this practice was abandoned. Considering the Strategy for Sport Development in the Republic of Serbia for the period 2009 - 2013 we decided to examine the attitudes and activities of the students related to sport in order to determine whether they need organized sport activities and whether University should participate more actively in physical education of students. We conducted a survey by which we examined how much students are informed about sport in the University, their engagement in sport activities, their attitudes towards sport in the University, and their beliefs regarding the influence of sport on student life. The results show that the students value highly sport activities, that they engage in sport and that they expect full support of the University for the development of sport culture through providing sport facilities and encouraging sportsmanship among students. So, there is a need for relevant authorities to plan strategic support for sportsmanship of students and the participation of the University in physical education of students.
AB  - Sport je bio obavezan predmet na prvoj godini fakultetskih studija do 1998. godine kada je takva praksa ukinuta Zakonom o univerzitetima. S obzirom na Strategiju razvoja sporta u Republici Srbiji za period od 2009. do 2013. godine, odlučili smo da ispitamo stavove i ponašanja beogradskih studenata povezane sa sportom i utvrdimo da li postoji potreba kod studenata za organizovanim bavljenjem sportom i aktivnijim učešćem univerziteta u fizičkom vaspitanju studenata. Sproveli smo istraživanje anketiranjem u kojem smo ispitali informisanost studenata o stanju sporta na univerzitetima u Beogradu, njihovo sportsko ponašanje, njihove stavove o sportu na univerzitetu, te uverenja o uticaju sporta na studentski život. Rezultati upitnika govore da studenti visoko vrednuju sportske aktivnosti, da su sportski aktivni i da očekuju punu podršku univerziteta u razvoju sportske kulture kroz izgradnju sportskih objekata i stimulisanje sportskog ponašanja studenata. Dakle, postoji potreba da se nadležne strukture usmere u pravcu strateške podrške sportskog ponašanja studenata i učešća univerziteta u fizičkom vaspitanju studenata.
PB  - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
T2  - Nastava i vaspitanje
T1  - The attitudes of Belgrade University students towards sport
T1  - Odnos beogradskih studenata prema sportu na univerzitetu
VL  - 60
IS  - 4
SP  - 673
EP  - 687
ER  - 
@article{
author = "Kordić, Boris and Babić, Lepa",
year = "2011",
abstract = "Sport had been a compulsory subject in the first year of study until the 1998 University Act when this practice was abandoned. Considering the Strategy for Sport Development in the Republic of Serbia for the period 2009 - 2013 we decided to examine the attitudes and activities of the students related to sport in order to determine whether they need organized sport activities and whether University should participate more actively in physical education of students. We conducted a survey by which we examined how much students are informed about sport in the University, their engagement in sport activities, their attitudes towards sport in the University, and their beliefs regarding the influence of sport on student life. The results show that the students value highly sport activities, that they engage in sport and that they expect full support of the University for the development of sport culture through providing sport facilities and encouraging sportsmanship among students. So, there is a need for relevant authorities to plan strategic support for sportsmanship of students and the participation of the University in physical education of students., Sport je bio obavezan predmet na prvoj godini fakultetskih studija do 1998. godine kada je takva praksa ukinuta Zakonom o univerzitetima. S obzirom na Strategiju razvoja sporta u Republici Srbiji za period od 2009. do 2013. godine, odlučili smo da ispitamo stavove i ponašanja beogradskih studenata povezane sa sportom i utvrdimo da li postoji potreba kod studenata za organizovanim bavljenjem sportom i aktivnijim učešćem univerziteta u fizičkom vaspitanju studenata. Sproveli smo istraživanje anketiranjem u kojem smo ispitali informisanost studenata o stanju sporta na univerzitetima u Beogradu, njihovo sportsko ponašanje, njihove stavove o sportu na univerzitetu, te uverenja o uticaju sporta na studentski život. Rezultati upitnika govore da studenti visoko vrednuju sportske aktivnosti, da su sportski aktivni i da očekuju punu podršku univerziteta u razvoju sportske kulture kroz izgradnju sportskih objekata i stimulisanje sportskog ponašanja studenata. Dakle, postoji potreba da se nadležne strukture usmere u pravcu strateške podrške sportskog ponašanja studenata i učešća univerziteta u fizičkom vaspitanju studenata.",
publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd",
journal = "Nastava i vaspitanje",
title = "The attitudes of Belgrade University students towards sport, Odnos beogradskih studenata prema sportu na univerzitetu",
volume = "60",
number = "4",
pages = "673-687"
}
Kordić, B.,& Babić, L.. (2011). The attitudes of Belgrade University students towards sport. in Nastava i vaspitanje
Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 60(4), 673-687.
Kordić B, Babić L. The attitudes of Belgrade University students towards sport. in Nastava i vaspitanje. 2011;60(4):673-687..
Kordić, Boris, Babić, Lepa, "The attitudes of Belgrade University students towards sport" in Nastava i vaspitanje, 60, no. 4 (2011):673-687.

Tatoo and body piercing among high school teens in Belgrade

Kordić, Boris; Babić, Lepa

(Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd, 2010)

TY  - JOUR
AU  - Kordić, Boris
AU  - Babić, Lepa
PY  - 2010
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/81
AB  - Belgrade is an urban environment, with excellent media coverage, which offers to the young people a tattoo and body piercing as a commodity for consumption and as a role model of behavior. Having in mind that tattoo and body piercing are usually associated with certain subcultures, and that young people are prone to building a social identity through affiliation into different subcultures, the research was conducted on a correspondent sample of young people who attended a third grade high school in Belgrade. It was found that more than a half of respondents considered tattoos and body piercing as something positive, something that has an aesthetic value and symbolic meaning, and that they modify their bodies in such a way.
AB  - Beograd predstavlja urbanu sredinu, medijski odlično pokrivenu, koja mladima nudi tetovažu i pirsing kao robu za konzumiranje i kroz uzore u ponašanju. S obzirom da se tetovaža i pirsing najčešće povezuju sa određenim subkulturama, kao i da su mladi skloni da grade socijalni identitet kroz pripadnost tim subkulturama, sprovedeno je istraživanje na prigodnom uzorku mladih koji su pohađali treći razred srednje ekonomske škole u Beogradu. Utvrđeno je da više od pola ispitanika prihvata tetovažu i pirsing kao nešto pozitivno, nešto što ima estetsku vrednost i simboličko značenje i rado bi modifikovali svoje telo na taj način.
PB  - Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd
T2  - Engrami
T1  - Tatoo and body piercing among high school teens in Belgrade
T1  - Tetovaža i pirsing među srednjoškolcima u Beogradu
VL  - 32
IS  - 3
SP  - 27
EP  - 42
ER  - 
@article{
author = "Kordić, Boris and Babić, Lepa",
year = "2010",
abstract = "Belgrade is an urban environment, with excellent media coverage, which offers to the young people a tattoo and body piercing as a commodity for consumption and as a role model of behavior. Having in mind that tattoo and body piercing are usually associated with certain subcultures, and that young people are prone to building a social identity through affiliation into different subcultures, the research was conducted on a correspondent sample of young people who attended a third grade high school in Belgrade. It was found that more than a half of respondents considered tattoos and body piercing as something positive, something that has an aesthetic value and symbolic meaning, and that they modify their bodies in such a way., Beograd predstavlja urbanu sredinu, medijski odlično pokrivenu, koja mladima nudi tetovažu i pirsing kao robu za konzumiranje i kroz uzore u ponašanju. S obzirom da se tetovaža i pirsing najčešće povezuju sa određenim subkulturama, kao i da su mladi skloni da grade socijalni identitet kroz pripadnost tim subkulturama, sprovedeno je istraživanje na prigodnom uzorku mladih koji su pohađali treći razred srednje ekonomske škole u Beogradu. Utvrđeno je da više od pola ispitanika prihvata tetovažu i pirsing kao nešto pozitivno, nešto što ima estetsku vrednost i simboličko značenje i rado bi modifikovali svoje telo na taj način.",
publisher = "Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd",
journal = "Engrami",
title = "Tatoo and body piercing among high school teens in Belgrade, Tetovaža i pirsing među srednjoškolcima u Beogradu",
volume = "32",
number = "3",
pages = "27-42"
}
Kordić, B.,& Babić, L.. (2010). Tatoo and body piercing among high school teens in Belgrade. in Engrami
Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd., 32(3), 27-42.
Kordić B, Babić L. Tatoo and body piercing among high school teens in Belgrade. in Engrami. 2010;32(3):27-42..
Kordić, Boris, Babić, Lepa, "Tatoo and body piercing among high school teens in Belgrade" in Engrami, 32, no. 3 (2010):27-42.

Betting behavior as free time usage of young people in Belgrade

Kordić, Boris; Babić, Lepa

(Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd, 2010)

TY  - JOUR
AU  - Kordić, Boris
AU  - Babić, Lepa
PY  - 2010
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/70
AB  - Among the various forms of filling the leisure of young people in Belgrade, the betting behavior takes a significant place. That was the reason for research on a sample of 150 of high school students (80 young man, 70 young woman) aged between 15 and 19. The participants filled in a questionnaire containing 48 statements which explicitly and simply describes the forms of betting behavior, beliefs and feelings of the participants and others towards betting behavior. The answers include five options, from completely false to completely true. Results point out that betting behavior is significantly present as a form of entertainment among young men, as well as among young women. Some of the young people, i.e. every tenth person exhibits patterns of addictive behavior of betting to a concerning degree. Parents' relationship towards betting is connected to betting behavior of their children, unless the addictive behavior occurred.
AB  - Među raznim oblicima popunjavanja slobodnog vremena mladih ljudi u Beogradu klađenje zauzima značajno mesto. To je bio razlog za istraživanje na uzorku od 150 srednjoškolaca (80 mladića i 70 devojaka) uzrasta od 15 do 19 godina. Ispitanici su popunili upitnik od 48 stavki koje jasno i jednostavno opisuju oblike klađenja, te uverenja i osećanja ispitanika i drugih prema klađenju. Rezultati ukazuju da je klađenje značajno prisutna kao vid zabave među mladićima, kao i među devojkama. Neki od mladića, odnosno svaki deseti, ispoljava obrasce zavisnog ponašanja od klađenja u značajnom stepenu. Roditeljski odnos prema klađenju je povezan sa klađenjem njihove dece, sem u slučaju zavisnog ponašanja.
PB  - Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd
T2  - Engrami
T1  - Betting behavior as free time usage of young people in Belgrade
T1  - Kladioničarsko ponašanje mladih u Beogradu
VL  - 32
IS  - 1-2
SP  - 59
EP  - 66
ER  - 
@article{
author = "Kordić, Boris and Babić, Lepa",
year = "2010",
abstract = "Among the various forms of filling the leisure of young people in Belgrade, the betting behavior takes a significant place. That was the reason for research on a sample of 150 of high school students (80 young man, 70 young woman) aged between 15 and 19. The participants filled in a questionnaire containing 48 statements which explicitly and simply describes the forms of betting behavior, beliefs and feelings of the participants and others towards betting behavior. The answers include five options, from completely false to completely true. Results point out that betting behavior is significantly present as a form of entertainment among young men, as well as among young women. Some of the young people, i.e. every tenth person exhibits patterns of addictive behavior of betting to a concerning degree. Parents' relationship towards betting is connected to betting behavior of their children, unless the addictive behavior occurred., Među raznim oblicima popunjavanja slobodnog vremena mladih ljudi u Beogradu klađenje zauzima značajno mesto. To je bio razlog za istraživanje na uzorku od 150 srednjoškolaca (80 mladića i 70 devojaka) uzrasta od 15 do 19 godina. Ispitanici su popunili upitnik od 48 stavki koje jasno i jednostavno opisuju oblike klađenja, te uverenja i osećanja ispitanika i drugih prema klađenju. Rezultati ukazuju da je klađenje značajno prisutna kao vid zabave među mladićima, kao i među devojkama. Neki od mladića, odnosno svaki deseti, ispoljava obrasce zavisnog ponašanja od klađenja u značajnom stepenu. Roditeljski odnos prema klađenju je povezan sa klađenjem njihove dece, sem u slučaju zavisnog ponašanja.",
publisher = "Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd",
journal = "Engrami",
title = "Betting behavior as free time usage of young people in Belgrade, Kladioničarsko ponašanje mladih u Beogradu",
volume = "32",
number = "1-2",
pages = "59-66"
}
Kordić, B.,& Babić, L.. (2010). Betting behavior as free time usage of young people in Belgrade. in Engrami
Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd., 32(1-2), 59-66.
Kordić B, Babić L. Betting behavior as free time usage of young people in Belgrade. in Engrami. 2010;32(1-2):59-66..
Kordić, Boris, Babić, Lepa, "Betting behavior as free time usage of young people in Belgrade" in Engrami, 32, no. 1-2 (2010):59-66.

Local TV series and national feelings of youth in Belgrade

Babić, Lepa; Kordić, Boris

(Sociološko društvo Srbije, Beograd, 2010)

TY  - JOUR
AU  - Babić, Lepa
AU  - Kordić, Boris
PY  - 2010
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/67
AB  - The period of adolescence is known as a time when young people form their identities. A special part of the identity is a national identity. We were interested to examine the impact of domestic series, as a popular TV program content of local TV stations, to formation of national identity of youth. A questionnaire was developed that lists contemporary popular domestic series and review opinion of high school students from Belgrade about their impact on national feelings. In addition to the above mentioned series items were composed that examine beliefs of youth about the impact of series on national feelings, as well as a scale that measures the expression of national characteristics. The results indicate existence of three groups of domestic series - 'Serbia 30's', the urban comedy, the rural-customary - and the relationship between watching the urban-comedy and rural-customary series with national feelings. Rural-customary series are associated with beliefs of young people that domestic series have national value, and urban-comedy series are associated with beliefs of young people that domestic series fill out leisure time. .
AB  - Period adolescencije je poznat kao doba kada mladi ljudi formiraju svoj identitet. Poseban deo identiteta čini nacionalni identitet. Nas je interesovalo da ispitamo uticaj domaćih serija kao popularnog sadržaja tv-programa domaćih tv stanica na formiranje nacionalnog identiteta mladih. Napravljen je upitnik u kojem su navedene savremene popularne domaće serije i ispitano mišljenje srednjoškolaca i studenata iz Beograda o njihovom uticaju na nacionalna osećanja. Pored nabrojanih serija sastavljene su stavke koje ispituju uverenja mladih o uticaju serija na nacionalna osećanja, kao i skala koja meri izraženost nacionalnih odlika. Rezultati ukazuju na postojanje tri grupe domaćih serija - 'Srbija 30-tih', urbano-humorističke, ruralno-običajne - te na povezanost između gledanja urbano- humorističkih i ruralno običajnih serija s nacionalnim osećanjima. Ruralno-običajne serije su povezane sa uverenjima mladih ljudi da domaće serije imaju nacionalnu vrednost, a urbano-humorističke serije su povezane sa uverenjima mladih da domaće serije popunjavaju slobodno vreme.
PB  - Sociološko društvo Srbije, Beograd
T2  - Sociološki pregled
T1  - Local TV series and national feelings of youth in Belgrade
T1  - Domaće TV serije i nacionalna osećanja omladine Beograda
VL  - 44
IS  - 3
SP  - 439
EP  - 451
DO  - 10.5937/socpreg1003439B
ER  - 
@article{
author = "Babić, Lepa and Kordić, Boris",
year = "2010",
abstract = "The period of adolescence is known as a time when young people form their identities. A special part of the identity is a national identity. We were interested to examine the impact of domestic series, as a popular TV program content of local TV stations, to formation of national identity of youth. A questionnaire was developed that lists contemporary popular domestic series and review opinion of high school students from Belgrade about their impact on national feelings. In addition to the above mentioned series items were composed that examine beliefs of youth about the impact of series on national feelings, as well as a scale that measures the expression of national characteristics. The results indicate existence of three groups of domestic series - 'Serbia 30's', the urban comedy, the rural-customary - and the relationship between watching the urban-comedy and rural-customary series with national feelings. Rural-customary series are associated with beliefs of young people that domestic series have national value, and urban-comedy series are associated with beliefs of young people that domestic series fill out leisure time. ., Period adolescencije je poznat kao doba kada mladi ljudi formiraju svoj identitet. Poseban deo identiteta čini nacionalni identitet. Nas je interesovalo da ispitamo uticaj domaćih serija kao popularnog sadržaja tv-programa domaćih tv stanica na formiranje nacionalnog identiteta mladih. Napravljen je upitnik u kojem su navedene savremene popularne domaće serije i ispitano mišljenje srednjoškolaca i studenata iz Beograda o njihovom uticaju na nacionalna osećanja. Pored nabrojanih serija sastavljene su stavke koje ispituju uverenja mladih o uticaju serija na nacionalna osećanja, kao i skala koja meri izraženost nacionalnih odlika. Rezultati ukazuju na postojanje tri grupe domaćih serija - 'Srbija 30-tih', urbano-humorističke, ruralno-običajne - te na povezanost između gledanja urbano- humorističkih i ruralno običajnih serija s nacionalnim osećanjima. Ruralno-običajne serije su povezane sa uverenjima mladih ljudi da domaće serije imaju nacionalnu vrednost, a urbano-humorističke serije su povezane sa uverenjima mladih da domaće serije popunjavaju slobodno vreme.",
publisher = "Sociološko društvo Srbije, Beograd",
journal = "Sociološki pregled",
title = "Local TV series and national feelings of youth in Belgrade, Domaće TV serije i nacionalna osećanja omladine Beograda",
volume = "44",
number = "3",
pages = "439-451",
doi = "10.5937/socpreg1003439B"
}
Babić, L.,& Kordić, B.. (2010). Local TV series and national feelings of youth in Belgrade. in Sociološki pregled
Sociološko društvo Srbije, Beograd., 44(3), 439-451.
https://doi.org/10.5937/socpreg1003439B
Babić L, Kordić B. Local TV series and national feelings of youth in Belgrade. in Sociološki pregled. 2010;44(3):439-451.
doi:10.5937/socpreg1003439B .
Babić, Lepa, Kordić, Boris, "Local TV series and national feelings of youth in Belgrade" in Sociološki pregled, 44, no. 3 (2010):439-451,
https://doi.org/10.5937/socpreg1003439B . .

Enjoyment in pornography and sexual behavior of young people of Belgrade

Kordić, Boris; Babić, Lepa

(Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd, 2009)

TY  - JOUR
AU  - Kordić, Boris
AU  - Babić, Lepa
PY  - 2009
UR  - https://rhinosec.fb.bg.ac.rs/handle/123456789/60
AB  - Author investigates if there is a correlation between the enjoyment in pornographic contents which where presented in the media and sexual behavior of young people in Belgrade. For the purpose of this research, a questionnaire with five-degree Likert scale has been put together. Test results indicate that there is the claimed link between the enjoyment in pornographic contents and sexual behavior of young people. Around 10 % of young population which was included in the research has manifest inclination for consuming pornographies which is correlated with the inclination for promiscuous behavior and use of sexual tools. Girls are less inclined to the enjoyment in pornographic contents then boys.
AB  - Autori istražuju da li postoji povezanost između uživanja u pornografskim sadržajima koji se nude u medijima i seksualnog ponašanja mladih u Beogradu. Pored ovih osnovnih varijabli takođe se prati uticaj tri agesna socijalizacije: porodice, škole i vršnjaka. Za istraživanje je sastavljen upitnik od 62 ajtema sa petostepenom likertovom skalom. Faktorska analiza je izdvojila 6 faktora. Osnovne varijable su prikazane sa faktorima 'uživanje u pornografskim sadržajima' i 'sklonost promiskuitetnom ponašanju i korišćenju seksualnih pomagala', agensi socijalizacije su prikazani kroz faktore 'otvorenost roditelja za seksualne teme', 'otvorenost škole za seksualne teme' i 'sklonost vršnjaka pornografskim sadržajima'. Izdvojen je i faktor 'shvatanje da porno ima negativan uticaj na seksualno ponašanje'. Nalazi pokazuju da postoji tražena povezanost između uživanja u pornografskim sadržajima i seksualnog ponašanja mladih, dok nije nađena povezanost između faktora koji predstavljaju školu i porodicu kao agense socijalizacije i osnovnih varijabli. Takođe je dobijena povezanost između uživanja u pornografskim sadržajima i sklonosti vršnja pornografskim sadržajima. Devojke su manje sklone uživanju u pornografskim sadržajima kao i sklonost promiskuitetnom ponašanju i korišćenju seksualnih pomagala za razliku od mladića. Urađena je hijerarhijsku klaster analizu uz optimizaciju Wardovog kriterijuma i dobijene su četiri tipične grupe mladih u odnosu na nađene faktore. 9% populacije mladih koja je obuhvaćena istraživanjem ima izraženu sklonost konzumiranju pornografije koja je povezana za sklonošću promiskuitetnom ponašanju i korišćenju seksualnih pomagala i njih smo označili kao grupu mladih sa seksualno devijantnim ponašanjem, devijantno u smislu značajnog odstupanja od prosečnog ponašanja u populaciji. 38% čini grupa mladih koja uživa u pornografiji, a isti procenat ima i grupa mladih koji jednostavno ne konzumiraju pornografske sadržaje. 15% otpada na grupu mladih koji su protivnici pornografije iako nalaze delimično uživanje u njoj. Pokazalo se da postoji povezanost između dobijenih klastera i ajtema koji izražavaju određene stavove mladih. Tako se pokazalo da je uživanje u porno povezano sa stavom da uzrasno ranije treba započeti sa seksualnim partnerskim odnosima, kao i da se ne treba vezivati za partnera već ulaziti u avanture i kratkotrajne veze. S obzirom da postoji velika grupa mladih koja ne konzumira porno sadržaje pretpostavljamo da se radi o delu populacije koji teži redovnom seksualnom životu sa stalnim partnerima prema kojima postoje razvijena osećanja ljubavi. Ako se na taj način zadovoljavaju seksualne nagonske potrebe kao i potrebe za ljubavlju onda ta grupa ljudi uglavnom ne pokazuje težnju da zadovoljava seksualne ili neke druge potrebe uživanjem u pornografskim sadržajima. Kod preostalog dela populacije pretpostavljamo da su sa seksualnim potrebama isprepletene i neke druge potrebe, kao one za dominantnošću, agresivnošću i slične. Smatramo da takvi ljudi posežu za pornografijom kao izvorom dodatne stimulacije za zadovoljenje kao seksualnih tako i ostalih potreba koje se prepliću sa seksualnim.
PB  - Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd
T2  - Engrami
T1  - Enjoyment in pornography and sexual behavior of young people of Belgrade
T1  - Uživanje u pornografiji i seksualno ponašanje mladih Beograda
VL  - 31
IS  - 1-2
SP  - 5
EP  - 18
ER  - 
@article{
author = "Kordić, Boris and Babić, Lepa",
year = "2009",
abstract = "Author investigates if there is a correlation between the enjoyment in pornographic contents which where presented in the media and sexual behavior of young people in Belgrade. For the purpose of this research, a questionnaire with five-degree Likert scale has been put together. Test results indicate that there is the claimed link between the enjoyment in pornographic contents and sexual behavior of young people. Around 10 % of young population which was included in the research has manifest inclination for consuming pornographies which is correlated with the inclination for promiscuous behavior and use of sexual tools. Girls are less inclined to the enjoyment in pornographic contents then boys., Autori istražuju da li postoji povezanost između uživanja u pornografskim sadržajima koji se nude u medijima i seksualnog ponašanja mladih u Beogradu. Pored ovih osnovnih varijabli takođe se prati uticaj tri agesna socijalizacije: porodice, škole i vršnjaka. Za istraživanje je sastavljen upitnik od 62 ajtema sa petostepenom likertovom skalom. Faktorska analiza je izdvojila 6 faktora. Osnovne varijable su prikazane sa faktorima 'uživanje u pornografskim sadržajima' i 'sklonost promiskuitetnom ponašanju i korišćenju seksualnih pomagala', agensi socijalizacije su prikazani kroz faktore 'otvorenost roditelja za seksualne teme', 'otvorenost škole za seksualne teme' i 'sklonost vršnjaka pornografskim sadržajima'. Izdvojen je i faktor 'shvatanje da porno ima negativan uticaj na seksualno ponašanje'. Nalazi pokazuju da postoji tražena povezanost između uživanja u pornografskim sadržajima i seksualnog ponašanja mladih, dok nije nađena povezanost između faktora koji predstavljaju školu i porodicu kao agense socijalizacije i osnovnih varijabli. Takođe je dobijena povezanost između uživanja u pornografskim sadržajima i sklonosti vršnja pornografskim sadržajima. Devojke su manje sklone uživanju u pornografskim sadržajima kao i sklonost promiskuitetnom ponašanju i korišćenju seksualnih pomagala za razliku od mladića. Urađena je hijerarhijsku klaster analizu uz optimizaciju Wardovog kriterijuma i dobijene su četiri tipične grupe mladih u odnosu na nađene faktore. 9% populacije mladih koja je obuhvaćena istraživanjem ima izraženu sklonost konzumiranju pornografije koja je povezana za sklonošću promiskuitetnom ponašanju i korišćenju seksualnih pomagala i njih smo označili kao grupu mladih sa seksualno devijantnim ponašanjem, devijantno u smislu značajnog odstupanja od prosečnog ponašanja u populaciji. 38% čini grupa mladih koja uživa u pornografiji, a isti procenat ima i grupa mladih koji jednostavno ne konzumiraju pornografske sadržaje. 15% otpada na grupu mladih koji su protivnici pornografije iako nalaze delimično uživanje u njoj. Pokazalo se da postoji povezanost između dobijenih klastera i ajtema koji izražavaju određene stavove mladih. Tako se pokazalo da je uživanje u porno povezano sa stavom da uzrasno ranije treba započeti sa seksualnim partnerskim odnosima, kao i da se ne treba vezivati za partnera već ulaziti u avanture i kratkotrajne veze. S obzirom da postoji velika grupa mladih koja ne konzumira porno sadržaje pretpostavljamo da se radi o delu populacije koji teži redovnom seksualnom životu sa stalnim partnerima prema kojima postoje razvijena osećanja ljubavi. Ako se na taj način zadovoljavaju seksualne nagonske potrebe kao i potrebe za ljubavlju onda ta grupa ljudi uglavnom ne pokazuje težnju da zadovoljava seksualne ili neke druge potrebe uživanjem u pornografskim sadržajima. Kod preostalog dela populacije pretpostavljamo da su sa seksualnim potrebama isprepletene i neke druge potrebe, kao one za dominantnošću, agresivnošću i slične. Smatramo da takvi ljudi posežu za pornografijom kao izvorom dodatne stimulacije za zadovoljenje kao seksualnih tako i ostalih potreba koje se prepliću sa seksualnim.",
publisher = "Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd",
journal = "Engrami",
title = "Enjoyment in pornography and sexual behavior of young people of Belgrade, Uživanje u pornografiji i seksualno ponašanje mladih Beograda",
volume = "31",
number = "1-2",
pages = "5-18"
}
Kordić, B.,& Babić, L.. (2009). Enjoyment in pornography and sexual behavior of young people of Belgrade. in Engrami
Klinički centar Srbije - Klinika za psihijatriju, Beograd i Udruženje psihijatara Srbije, Beograd., 31(1-2), 5-18.
Kordić B, Babić L. Enjoyment in pornography and sexual behavior of young people of Belgrade. in Engrami. 2009;31(1-2):5-18..
Kordić, Boris, Babić, Lepa, "Enjoyment in pornography and sexual behavior of young people of Belgrade" in Engrami, 31, no. 1-2 (2009):5-18.